сряда, декември 21, 2011

Сладки


Днес е ден за печене на коледни сладки у дома. Магичен ден. Къщата мирише умопомрачително на всички най-прекрасни аромати на този свят. Обичам да готвя, да пробвам нови неща. Винаги има нещо ново, което да погъделичка небцето ми.

Започва се с приготовления още преди седмица. Ядките се мелят на ръка, специално избирани. Какаото е белгийско. Ароматите са истински, някои от тях правени от майка ми. Брашното е най-финното на пазара, маслото е по-така от обикновенно. Не е тайна, че маслото е много важно за печивата. Цели пет стари рецепти, едната, от които е на повече от 200 години донесена от австро-унгарка с благороден произход. Пазена в нейния род още от преди това, подарена на майка ми, защото рецептите трябва да се пазят от хора със златни ръце. Сладкарството е майсторлък. Трябва да обичаш продуктите, а и да си добър химик и да разбираш хранителните процеси. Формичките са най-различни. Имаме звезди, елхи, ботушчета, комети, еленчета, камбани... някои са по-стари от мен, а други са изнамерени и измайсторени по специална поръчка като ръчно направен крокодил с коледна шапка.

Започва се с ванилени рогчета, които се оформят на ръка. После следват 3 вида маслени сладки с различни глазури, бадемови сладки с марципан, ореховки, а последни са любимите ми меденки, които са толкова твърди след опичане, че се изчаква седмица преди да се ядат. Аз ги украсявам на ръка, буквално рисувам отгоре им, за да също толкова красиви, колкото вкусни.

Тази година ще раздам сладки на близките ми хора както винаги заедно с малки подаръчета правени на ръка. Аз самата не мога да ги ям за момента, тъй като все още ми е забранено, но това не пречи да споделя едно от малкото останали ми любими неща и да се порадвам на усмивките им.

Няма коментари:

Публикуване на коментар